Σκέψου οικουμενικά- δράσε τοπικά!
Μπορούμε να ενθαρρύνουμε τους μαθητές να ανακαλύψουν το μαγικό κόσμο της βιοποικιλότητας
προσφέροντας τους πολλές επιλογές: Να διερευνήσουν τη βιοποικιλότητα
οικοσυστημάτων που απαντώνται στο άμεσο περιβάλλον τους όπως λ.χ. τα δασικά
οικοσυστήματα της Ροδόπης ή τους Υγροτόπους του Εθνικού Πάρκου Α.Μ.Θ. δηλαδή το
Δέλτα Νέστου και τη Λίμνη Βιστωνίδα. Μπορούμε να τους ενθαρρύνουμε να
διερευνήσουν ορισμένα απειλούμενα
είδη αυτών των οικοσυστημάτων όπως η νανόχηνα, η κοκκινόχηνα, ο Θαλασσαετός
κ.α ή ακόμη και ένα μόνο από αυτά όπως λ.χ. η καφέ αρκούδα. Μία άλλη προσέγγιση
είναι να τους προτείνουμε να ανιχνεύσουν ένα ποτάμι όπως ο Κόσυνθος
ή ο Νέστος. Αυτό μπορεί να είναι μια καλή πρόταση γιατί
μελετώντας ένα ποτάμι από τις πηγές έως τις εκβολές του, δηλαδή όλη
τη λεκάνη απορροής του, ουσιαστικά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και
τη βιοποικιλότητα των
οικοσυστημάτων αλλά και την αλληλεπίδρασή τους. Παράλληλα έχουν την
ευκαιρία να ανιχνεύσουν και την "κοινωνική
βιοποικιλότητα" δηλαδή να γνωρίσουν την ανθρωπογεωγραφία της λεκάνης
απορροής . Να διερευνήσουν
σχέσεις. Πως επηρέασαν οι κοινωνίες
αυτές τη βιοποικιλότητα; Στο σημείο αυτό ανοίγεται ένα μεγάλο παράθυρο :
Αγροοικοσυστήματα και βιοποικιλότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου